Office 365 tip: Een gedeeld postvak toevoegen én gebruiken vanaf je eigen webmail


Veel mensen denken dat een gedeeld postvak alleen te gebruiken is in een apart browser-venster/tabblad of vanuit de volledige Outlook applicatie op de computer. Sterker nog, er zijn helaas genoeg ‘specialisten’ die dit uit onwetendheid stellig beweren.

En dat terwijl het zo makkelijk is!

Hoe voeg je een gedeeld postvak toe?

  • Log in op je webmail
  • Klik met de rechtermuisknop op je primaire postvak 

    (dat is dus je naam bovenaan de lijst met mappen)
  • Klik op ‘Gedeelde map toevoegen’ en vul de naam in van de groepsmailbox
  • Bevestig met ‘Toevoegen’

Hoera! Je ziet nu het gedeelde postvak onderaan de lijst met mappen staan.

Maar wat als je een nieuwe mail wilt versturen uit naam van dit gedeelde postvak? 
Ook dat kost gelukkig weinig moeite.


Mail versturen uit naam van een gedeeld postvak

Klik linksboven in je scherm op de knop ‘Nieuw’ om een mail op te stellen.

In het leesvenster verschijnt het venster waarin je een nieuwe mail kunt opstellen

  • Klik op de knop ‘meer’ (de drie puntjes bovenaan het leesvenster)
  • Selecteer ‘Van weergeven’

Boven het vak ‘Aan’ staat nu een vakje ‘Van’

Je hebt nu dus de mogelijkheid om de afzender van de mail te selecteren!*

* Let op, je hebt natuurlijk wel de rechten nodig om dit te doen. Lukt het versturen niet of kun je de gedeelde mailbox niet eens selecteren, neem dan even contact op met de IT-afdeling.

Office 365
Deze tip is een onderdeel van de Office 365 voor eindgebruikers training

Deel deze blogpost

Over de schrijver

Ruben Mellaart

Binnen Mellaart Trainingen houd ik mij voornamelijk bezig met het blij maken van onze klanten, zorgen dat we een goede trainer op de juiste plek inzetten en natuurlijk het geven van trainingen. Ook schrijf ik mee aan handleidingen en instructies voor applicaties als SharePoint, Office 365, Skype voor bedrijven (Lync) etc.