Conflictmanagement

Meningsverschillen zijn onvermijdelijk, escalatie is een keuze

Conflictmanagement

Een conflict kan niet overleven
zonder jouw deelname

Conflicten zijn helaas onvermijdelijk in relaties en op de werkvloer. Het is echter hoe we ermee omgaan dat het verschil maakt. Deze training leert u de vaardigheden om conflicten effectief te managen en om met compassie te communiceren.

U leert hoe u tot de kern van een probleem komt en conflictvermijdend gedrag voorkomt. Door non-verbaal en verbaal vriendelijk te communiceren, kunt u gesprekken soepel laten verlopen en escalatie voorkomen. U ontwikkelt de vaardigheid om met heftige emoties om te gaan en zelfregulatie toe te passen tijdens intense gesprekken.

De training biedt inzicht in het herkennen van aankomende problemen en hoe u met zogenaamde 'moeilijke mensen' omgaat. Uiteindelijk leert u hoe u via goede communicatie, het vertrouwen kunt herstellen en de relatie kunt verbeteren en verdiepen.

Conflicten zullen blijven bestaan, maar door deze training verwerft u de kennis en tools om ze op een constructieve manier aan te pakken. Investeer in uzelf en ontdek hoe compassievolle communicatie uw werk- en privérelaties kan verbeteren.

Image

Definitie van conflictmanagement

Het proces van besluitvorming en actie om het beste resultaat te bereiken in situaties met tegengestelde belangen

Zes stappen in conflictmanagement

Probleem diagnosticeren, alternatieven genereren, het beste alternatief kiezen, actieplannen opstellen, de oplossing implementeren en resultaten beoordelen

Stijlen van conflictmanagement

Compromissen sluiten (middenweg zoeken), samenwerken (win-winoplossingen), en concurreren (eigenbelang nastreven)

Tips voor succesvolle conflicthantering

Actief luisteren, empathie tonen, gemeenschappelijke basis vinden en eigen bijdrage erkennen

Herken verschillende soorten conflicten

Meningsverschillen, machtsstrijd, waardenconflicten en conflicten over middelen

Het belang van conflicthantering

Duidelijke communicatie, verbetering van relaties en bevordering van samenwerking

Zelfregulatie en Omgaan met Emoties

Erken je gevoelens, bekijk het conflict rationeel en begrijp de ander

Vertrouwen herstellen

Open communicatie en afspraken vastleggen

Klik hier om een vrijblijvend voorstel
aan te vragen

Of bel ons op 070 - 216 4555